Update

Designers kleden de stad aan voor Wrap up the Year

11 december 2023
  • Nieuws
Wrap up the Year Max Kneefel 22

Eindhovense ontwerpers geven de feestelijke aankleding van de binnenstad een designtwist dit jaar tijdens de derde editie van Wrap up the Year, een campagne van Stichting Binnenstad Eindhoven en citymarketingorganisatie Eindhoven365. De binnenstad is aangekleed met unieke kersttaferelen en sfeerverlichting. Ook is er weer een uitgebreide feestdagenprogrammering voor inwoners en bezoekers aan de stad.

Design als aankleding van de stad

Van banieren tot posters en vlaggen tot cadeaupapier, in aanloop naar de feestdagen wordt de gehele binnenstad ‘ingepakt’ in Wrap up the Year-stijl, naar het ontwerp van HeyHeydeHaas. Dit jaar pakken lokale ontwerpers extra uit met vier designobjecten in kerstsfeer voor nog meer design in het straatbeeld van ‘Eindhoven Design District’. Zo wenst Johan Moorman iedereen een positieve toekomst met ‘Happy Future’ en tovert Job van den Berg een traditionele kerstboom om tot een ‘Crushed-mas Tree’. Studio Toer weet de designkant van de stad extra te belichten met dansende kaarsen op het 18 Septemberplein en met Blossom, hun werk dat eerder te zien was tijdens GLOW.

Feestdagenprogrammering

Naast winkelen en genieten van de horeca in feestsfeer, worden er in december allerlei evenementen en activiteiten georganiseerd onder het mom van de Wrap up the Year-campagne. Denk aan een inpakservice en kerstkinderworkshops in de Heuvel en een muzikale programmering in M by Muziekgebouw. Ook op eigen initiatief dragen ondernemers bij aan de gezelligheid. Neem City Garden, die haar locatie omtoverde tot ‘Winter Garden’ inclusief een schaatsbaan, kerstboomuitgifte en kerstmarkt. Op de campagnewebsite van Wrap up the Year is het totaalaanbod van activiteiten in december te zien.

Wrap up the Year Max Kneefel 1 medium
Wrap up the Year Max Kneefel 9 medium
    Max Kneefel

Organisatie

De campagne Wrap up the Year wordt geïnitieerd en gefinancierd door de ondernemers in de binnenstad om de binnenstad aantrekkelijker te maken tijdens de feestdagen. Wrap up the Year is een samenwerking tussen Stichting Binnenstad Eindhoven, BIZ Eindhoven, gemeente Eindhoven en Eindhoven365, en wordt mede mogelijk gemaakt door middelen uit de Regiodeal. HeyHeydeHaas is verantwoordelijk voor de conceptontwikkeling.