Update
Wrap up the Year in Eindhoven: geen kerstmarkt, wel een grote cadeaustapel
Met de campagne ‘Wrap up the Year’ laten Stichting Binnenstad Eindhoven en citymarktingorganisatie Eindhoven365 bezoekers en inwoners het jaar feestelijk afsluiten in Eindhoven. Niet met een traditionele kerstmarkt, maar met een typisch Eindhovense twist aan het levendige centrum. De stad wordt ‘ingepakt’ met echt Eindhovens inpakpapier. Daarnaast organiseren winkeliers en horeca-ondernemers diverse activiteiten voor jong en oud. Zo wordt Eindhoven nog aantrekkelijker om te bezoeken tijdens de feestmaand.
Aankleding van de stad
Wrap up the year is overal in de stad te zien. Op het 18 Septemberplein verschijnt een gigantische cadeaustapel. Etalages van onder andere de Rambam en Wildenberg Mode en de leegstaande panden op de Hermanus Boexstraat en de Nieuwe Emmasingel veranderen in grote kijkdozen met een feestelijk beeld. Voor kinderen komt er speurtocht langs de etalages. Ook wordt de stad dit jaar voorzien van nieuwe sfeerverlichting.
Samen met Eindhovense ondernemers
Voor winkels en horeca zijn Wrap up the Year inpakpapier, cadeaulabels, postkaarten en bierviltjes beschikbaar, zodat de stijl overal in het centrum terugkomt. Samen met het Muziekgebouw Eindhoven is een cultureel programma opgezet met live muziekacts. In winkelcentrum de Heuvel zijn ruimtes ingericht voor kinderworkshops en is in de week voor Kerst een inpakservice beschikbaar. Op de campagnewebsite van Wrap up the Year is het totaalaanbod van activiteiten in december te zien.
Marketingcampagne
De stijl van Wrap up the Year is geïnspireerd op het Eindhoven-merk: de vibe. De patronen, kleuren, materialen, beelden en sferen passen bij de donkere maanden van het jaar; van natuurlijk en warm tot glossy en luxueus.
Organisatie
Wrap up the Year wordt geïnitieerd en gefinancierd door de ondernemers in de binnenstad, omdat er vanuit de ondernemers in deze periode behoefte is aan een extra feestelijke sfeer en aankleding in het centrum. Het betreft een samenwerking tussen Stichting Binnenstad Eindhoven en Eindhoven365 (marketing en campagnevoering). Het concept is ontwikkeld door HeyHeydeHaas.