Update
Vlaamse content creators ontdekken Eindhoven tijdens Kamp-C
In Eindhoven zetten we al jaren influencers in voor onze PR- en contentstrategie. Dit keer organiseerde VisitBrabant in samenwerking met Thx.agency, een marketingbureau voor de reis- en vrijetijdsindustrie in de Benelux, de influencergroepstrip ‘Kamp-C’ naar vier Nederlandse steden, waaronder Eindhoven. Van bijenhouden tot lasergamen, middels speciale opdrachten leerden de content creators en hun volgers Eindhoven op een interactieve en originele manier kennen.
Eindhoven, één van de Brabantse steden
Voor het programma nodigde VisitBrabant vier content creators uit Vlaanderen uit: Sigrid Rijckoort, Karen Michiels, Louise de Blast en Marthe Van der Hoogerstraete. Videograaf Robin Dams was erbij om de boel vast te leggen. Tijdens de trip stonden vier steden en hun verschillen centraal: Breda, Den Bosch, Tilburg en Eindhoven. Daarnaast lag de focus van de trip op de wisselwerking van cultuur en natuur in de steden.
Stad van innovatie en design
Omdat het niet zomaar om een stedentrip ging, maar één gebaseerd op opdrachten, konden we flink uitpakken. Allereerst om Eindhoven neer te zetten als innovatie- en designstad, maar ook als stad die het nét even anders doet. Van een lunch bij befaamd designer Piet Hein Eek door naar het dak van het Ketelhuis, waar stadsimker Alessandra Scalora (@houseofhoneystudio) met ‘haar’ bijen klaarstond voor de eerste opdracht: het herkennen van de koningin. We gaven een tour langs de districten Strijp-S en Woensel-West en sloten de middag af met de tweede opdracht: lasergamen in het Evoluon buiten openingstijd. Met de winst voor de dames op zak, sloten we de dag met een diner bij Radio Royaal. Om nog even verder te dromen over design, sliepen de creators in Hotel Piet Hein Eek.
Het voordeel van influencermarketing is dat content creators het verhaal van Eindhoven doorvertalen naar hun volgers. De content creators hebben uitgebreid verslag gedaan van hun bezoek aan Eindhoven op hun socialmediakanalen. Voor een proefje van wat de Vlamingen die dag in Eindhoven meemaakten, maakte videomaker Robin Dams deze compilatievideo:
Samenwerking
Deze campagne is in samenwerking met VisitBrabant, Thx.agency en Eindhoven365. Ook Den Bosch Partners, Breda Marketing en Tilburg Marketing werkten mee.