Update
Thisiseindhoven.com door grens van 1.000.000 sessies
ThisisEindhoven.com is afgelopen weekend door de grens van 1.000.000 sessies gegaan. Nog niet eerder werd deze mijlpaal binnen een jaar bereikt.
Record aantal sessies
Eind 2018 stond de teller op 817.200 sessies, eind 2017 op 703.300 sessies. Unieke websitebezoekers kwamen dit jaar meerdere keren terug naar het platform binnen een bepaalde periode. Het laat zien dat de loyaliteit en het gebruik van ThisisEindhoven.com afgelopen jaar flink is toegenomen.
Online strategie
Het online platform is een belangrijk onderdeel van onze citymarketing strategie. Ons doel is om een sterkere (online) verbinding tussen Eindhoven en onze nationale en internationale doelgroepen tot stand te brengen en bezoekers te inspireren om een citytrip naar Eindhoven te boeken of zich te oriënteren op een studie of baan. Om dit te kunnen realiseren is er de afgelopen jaren intern een team van specialisten met verschillende expertises samengesteld, om vorm te geven aan de content- en web strategie. Denk hierbij aan onder andere een content manager met redactieteam, een web specialist, een performance marketeer en twee social media marketeers.
Content gedreven platform
Om onze doelgroepen online te kunnen activeren is ThisisEindhoven.com in 2017 van een statische website, voornamelijk gevuld met praktische informatie, getransformeerd naar een content gedreven platform. Verhalen uit de stad worden ontsloten middels video’s, longreads, fotografie en podcasts. Deze content wordt onder andere verspreid via onze social media kanalen en online campagnes.
Samenwerking
Het design van de website komt van designbureau George & Harrison, internetbureau Insiders Online is verantwoordelijk voor de bouw van het platform. Vanuit het belang voor de binnenstad van Eindhoven wordt ThisisEindhoven.com mede financieel ondersteund door Bedrijven Investeringszone Eindhoven Centrum (BIZ). Komende jaren zullen we gezamenlijk This is Eindhoven verder doorontwikkelen.