Update
NBTC lanceert destinatiecampagne met Eindhoven in de hoofdrol: ‘Bring Yourself. We’ll do the same’
Spontaan met de trein naar Eindhoven? Ja! Voor de campagne ‘Bring Yourself’ van NBTC kregen voorbijgangers op het centraal station van Antwerpen er de kans voor. Met een hologram van niemand minder dan Bart Houben (Houben Worstenbrood red.) werden Belgen geïnspireerd met het rijke aanbod van Nederland. Twee dames gingen op het aanbod in en reisden af naar Eindhoven voor een programma vol verrassingen.
Op 23 juni gaf het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC) het officiële startsein voor de campagne ‘Bring Yourself’ in België en Duitsland. Hiervoor reisden ook een Belgisch koppel en een Duits koppel naar Nederland; naar Den Haag en de Floriade in Almere.
Bring yourself. We’ll do the same.
Met de campagne zegt NBTC: hoe meer jij jezelf bent en van jezelf laat zien, hoe meer wij jou kunnen bieden en verrassen. Dat maakt jouw bezoek mooier, rijker en waardevoller. Charel van Dam, Manager Marketing NBTC: “Met deze campagne maken we van Nederland een bestemming voor bezoekers die zich voor even écht onderdeel willen en mogen voelen van onze samenleving. We willen in deze fase zo veel mogelijk mensen raken, inspireren en aandacht krijgen voor Nederland als bestemming met behulp van krachtige portretten van inwoners, ondernemers of lokale helden die een sterk beeld van Nederland geven op internationaal niveau.” In deze fase vertelt NBTC de verhalen die van belang zijn voor de destinatie Nederland en de overkoepelende positionering: ‘Solving Global Challenges together in an open inventive and inclusive way’. Dit doet het NBTC in 2022 door het hele jaar verhalen te vertellen rondom drie thema’s: Greener Cities, Cycling Lifestyle, Dutch Design.
Bring yourself to Eindhoven
Op 23 juni nodigde Bart Houben als hologram twee Vlaamse dames uit om Eindhoven te ontdekken en zich voor 24 uur onder te dompelen in het design. Om ze diezelfde middag nog op te wachten op Eindhoven Centraal. Met als eerste stop uiteraard Houben Worstenbrood. Ook namen ze Down Town Gourmet Market op de proef én genoten ze van het uitzicht bij VANE Skybar. Daarna door naar het vernieuwde Piet Hein Eek, om de dag af te sluiten bij Radio Royaal op Strijp-S.
De volgende ochtend was er na het ontbijt een meet en greet met Piet Hein Eek himself. Ook Motion Imagination Experience en Coffeelab werden niet overgeslagen. Vanuit daar werd ook een bezoek gebracht aan het Philips Museum, waarna de 24 uur werd afgesloten in het Home of Design: Kazerne. Weten hoe hun spontane trip aan Eindhoven eraan toeging? Een compilatie van hun reiservaringen vind je hier:
Internationale campagne brengt onontdekte plekken in spotlight
Het doel van deze internationale campagne is het stimuleren van kwalitatieve bezoeken. Charel van Dam: “Daarmee bedoelen we dat we internationale waardevolle bezoekers willen bereiken die openstaan voor een inspirerende boodschap en daarmee een positieve impact hebben op bestemming Nederland. Samen met partners werken we aan marketingactiviteiten die een bijdrage leveren aan de duurzame bestemming Nederland. Dat betekent dat we met name andere en minder bekende plekken in Nederland naar voren brengen.”
Deze actie was een samenwerking tussen NBTC en Eindhoven365. De andere steden in de hoofdrol zijn Den Haag en Almere. Deze campagne is vanuit NBTC tot stand gekomen met Deutsche Bahn (DB), Holobox, The Hague Marketing Bureau, Almere City Marketing, Visit Flevoland, Floriade Expo 2022 en Eindhoven365.