Update
Met Deutsche Bahn naar Eindhoven
Hoe maak je de Duitse markt warm voor een duurzaam (trein-)tripje naar Eindhoven? Nou, door samen te werken met de Deutsche Bahn. Samen met de spoorwegmaatschappij, NBTC en een vijftal Nederlandse steden, waaronder Eindhoven, Den Haag, Almere, Utrecht en Amsterdam, inspireren we nu nóg meer (potentiële) Duitse bezoekers.
De samenwerking draait om het vergroten van de zichtbaarheid, waar NBTC een belangrijke rol in speelt met landingspagina’s vol inspiratie, zoals de Eindhoven-pagina en de speciale DB bezoekpagina. Waar je alles leert over de culinaire scene, onverwachte groene oases en verborgen parels van Eindhoven. Maar de focus van de campagne ligt nóg meer op het vergroten van aankomsten per trein, met geboekte treinkaartjes naar Nederland als ideale conversie.
Aandachtstrekkers in Duitsland
Het trechterconcept, AIDA: Attention, Interest, Desire, Action, vormt de basis voor de campagne. We targeten de doelgroep via online advertenties via de kanalen van NBTC en onze eigen kanalen gericht op dezelfde doelgroep. Daarnaast trokken we in begin september de aandacht in zowel Düsseldorf als Keulen met onze aanwezigheid in de openbare ruimte.