Update

Nieuwe campagne voor bestemming Eindhoven: ‘Eindhoven Souvenir’

11 oktober 2022
  • Nieuws
Eindhoven Souvenir Yetunde foto Wouter Kooken

Delftsblauwe klompjes, kitscherige aanstekers en 'I love …'-T-shirts. Wie kent ze niet? In Eindhoven doen we daar niet aan, je gaat namelijk niet naar Eindhoven voor de ‘what’, maar voor de ‘why’. Met andere woorden: in Eindhoven heb je geen toeristische verplichtingen, maar breng je een bezoek om de mentaliteit te ervaren. Precies die mentaliteit delen we met de najaarscampagne Eindhoven Souvenir.

De Eindhovense mentaliteit staat centraal in het concept van Megawatt agency voor de nieuwste city explorer-campagne. Die energie hebben ze weten te vangen in een manifest, wat centraal staat in de hele campagne.

Eindhoven Souvenir

De betekenis van souvenir is een aandenken of herinnering. Zet die koelkastmagneet maar uit je hoofd, Eindhoven is geen stad van de doorsnee souvenirs. De Eindhovenaren zelf, die zorgen voor onvergetelijke herinneringen. We werken voor deze campagne met vier Eindhovenaren die het manifest vertegenwoordigen: Yetunde, Jasper, Min Young en Roy, de ‘souvenirs’ van Eindhoven. Zij vertellen je alles over hun stad: de liefde, energie, én lievelingsplekken, zodat je precies weet waar je moet zijn.

Bereik

Het doel van de campagne is om zoveel mogelijk city explorers te verleiden om Eindhoven te bezoeken met als focusgebieden Nederland, België en Duitsland. We werken hiervoor met pakkende videobeelden die we online wegzetten: op zowel inhouse kanalen als thisiseindhoven.com en @eindhovencity als kanalen van publishers in alledrie de landen. Sinds deze zomer wordt thisiseindhoven.com naast in het Nederlands en Engels ook in het Duits aangeboden. Sinds deze lancering is dit de eerste actieve campagne om ook Duitse city explorers beter te bereiken.

Eindhoven Souvenir Min Young foto Wouter Kooken
Eindhoven Souvenir: manifest

Samenwerking

De campagne is in samenwerking ontwikkeld tussen Megawatt agency (concept), Blickfänger (video) en Eindhoven365 (realisatie). Eindhoven Souvenir wordt daarnaast mede mogelijk gemaakt door vier Eindhovenaren in het bijzonder:

Yetunde Olusanya - vintage director bij YATVA
Roy Overdijk - danser bij The Ruggeds
Jasper van Es - curator en creative producer bij PAPERJAM
Min Young Choi - Designer en chef bij Korean foodLAB.

Jesse van Maanen (Creative, Megawatt)

Je hoeft geen geboren en getogen Eindhovenaar te zijn, om een Eindhovenaar te zijn. De ervaring die ik als ‘import’ heb, is vertaald naar een manifest dat de open mentaliteit van de stad koestert. Mijn kennismaking met de stad is een feit. Nu nog werken aan mijn zachte 'G'