Update
Eindhoven in de New Dutch-spotlight tijdens ITB
Aan de vooravond van de International Toerismusbörse in Berlijn (ITB), de grootste toerismebeurs van de wereld, presenteerde Rob van Hattum ‘het andere verhaal’ van Nederland: New Dutch aan Duitse pers. Ook het NL Paviljoen van NBTC was geheel in New Dutch thema gestoken. Als typische New Dutch stad, was dit een mooi podium voor Eindhoven.
Het NL paviljoen van het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC) op ITB was dit jaar geheel in New Dutch-stijl met foto’s van de nieuwe iconische Nederlandse architectuur. Eindhoven was goed vertegenwoordigd op verschillende touchpoints: met 3D-animaties tijdens de persavond, een sprekend beeld van de Hovenring in de NL stand en prachtplaatjes van iconen als het Evoluon en de Trudo Toren in het ITB Magazine. Ook onze partner VisitBrabant was aanwezig om Eindhoven als Brabantse stad te promoten.
Over New Dutch
New Dutch vertelt het andere verhaal van Nederland. Het verhaal van het Nederland van nu en de toekomst, van Nederland als een van de meest innovatieve en creatieve landen ter wereld. New Dutch streeft ernaar om het traditionele beeld van ‘het Nederland van klompen, tulpen en molens’ te verrijken met nieuwe Nederlandse iconen. New Dutch is een beweging die is ontstaan in Eindhoven en Rotterdam en is inmiddels landelijk omarmd. De ITB 2024 in Berlijn was hiervan een mooi bewijs.