Update

We lanceerden het boek: Share the Vibe van Eindhoven

21 maart 2025
  • Nieuws

Op donderdag 20 maart lanceerden we het boek Share the Vibe over de geschiedenis van het merk Eindhoven, geschreven door onze oud-directeur Peter Kentie. Wethouder Robert Strijk nam het eerste exemplaar in ontvangst. Miriam van der Lubbe (creative head Dutch Design Week) was dagvoorzitter en ging in gesprek met de oorspronkelijke opdrachtgever: de gemeente en het Virtual Design Agency: de ontwerpers die meewerkten aan de ontwikkeling van de vibes.

Over het boek

Share the Vibe neemt je mee in het fascinerende verhaal van Eindhovens metamorfose. Door onconventioneel denken en intensieve samenwerking creëerde Eindhoven een sterk merk en duidelijke positionering. In dit rijkgeïllustreerde boek lees je alles over de strategische keuzes die Eindhoven maakte, en ontdek je hoe de iconische vibes tot leven kwamen.

Boeklancering Max Kneefel 83
Overhandiging aan Robert Strijk door Max Kneefel

Die intensieve samenwerking die Eindhoven groots maakte, zie je ook terug in het boek. Peter nodigde collega's, vakgenoten en mensen die aan de wieg van het merk Eindhoven stonden uit om samen met hem het verhaal van de stad in ontwikkeling te vertellen. Zo vertelt Rico van Lent over digital performance, en doet Tamara Savelkoels uit de doeken hoe wij onze PR- en influencermarketing naar een hoger niveau tilde.

Het resultaat is een diepgaand kijkje in de keuken, van de ontstaansgeschiedenis van de Eindhovense citymarketingaanpak tot de kracht van een merk inzetten als verbinder. De vele invalshoeken zorgen voor zowel een praktisch als inspirerend verhaal! Ben je benieuwd naar het boek? Je bestelt het via deze link!

Boeklancering Max Kneefel 177
Boeklancering Max Kneefel 145 medium
    Moderator Miriam van der Lubbe door Max Kneefel

Voorproefje op sharethevibe.nl

Ter ere van de boeklancering lanceerden we de website sharethevibe.nl. Hier kun je door een aantal pagina’s van het boek bladeren. Ook ontdek je hoe wij van de vibes een merk van en voor de stad maakten met onze Share the Vibe-campagne, en zie je hoe diverse Eindhovenaren door de jaren heen invulling gaven aan hun Eindhovense vibe.