Update
Bijna heel Nederland kwam samen voor New Dutch
Sinds een jaar is New Dutch een landelijke beweging waarmee we het nieuwe verhaal van Nederland vertellen. Om dat te bekrachtigen, kwamen op 30 november 2023 vertegenwoordigers van 11 steden en regio’s samen bij Science Park Utrecht. Eindhoven365 was erbij als een van de initiatiefnemers.
Voor degene die onder een steen hebben geleefd het afgelopen jaar: New Dutch is aan! Met deze landelijke campagne versterken we het merk Nederland. Ons verhaal gaat verder dan oude meesters, tulpen en klompen. Het nieuwe verhaal van Nederland gaat over innovatiekracht en hoe we hiermee uitdagingen aangaan op wereldniveau. We vertellen je er graag meer over in deze case.
Een landelijke beweging als New Dutch vraagt om goede samenwerking en een lange adem. Op 30 november kwamen de samenwerkende steden en regio’s bij elkaar om hun enthousiasme en inzet opnieuw te bekrachtigen. Aan de hand van inspiratiesessies en presentaties ging men de diepte in over uiteenlopende New Dutch-thema’s. Dit allemaal om antwoord te vinden op de vraag: Hoe kunnen we bijdragen aan Nederland, dat bekendstaat als innovatiefste land ter wereld? Door deze vraag te beantwoorden, ontstaan er landelijke kansen op het gebied van duurzaam toerisme, handelsrelaties en het aantrekken van bedrijvigheid en (internationaal) talent.
Wie hebben we aan onze zijde?
Eindhoven365 is samen met Rotterdam Partners initiatiefnemer van de landelijke beweging New Dutch, maar uiteraard werken we samen met steden en regio’s uit heel Nederland. Op 30 november kwamen we samen met Utrecht Marketing, Gemeente Nijmegen, Gemeente Arnhem, Leiden&Partners, Visit Flevoland - Almere City Marketing, Provincie Zeeland, Gemeente Zwolle - Twente Board, Merk Fryslân en Brabant Branding, aangevuld met landelijke NL Branding-organisaties zoals RVO, NFIA, NBTC en andere belanghebbenden.