This is Eindhoven
- Online Marketing
In 2021 hebben we met het Eindhoven365 team hard gewerkt aan een migratieproces van een new and improved This is Eindhoven.
Groei van de website
In 2013 is Eindhoven365 met thisiseindhoven.com gestart als website met de focus op basis informatievoorziening. De afgelopen acht jaar hebben we een transformatie doorgemaakt naar een content gedreven website met twee omgevingen voor onze doelgroepen City Explorer en Bright Talent. This is Eindhoven speelt een essentiële rol binnen onze citymarketing strategie, en de wereld van digitale media is veranderlijker dan ooit. Dat betekent dat we de komende jaren door en bovenal mee moeten groeien.
Digital Experience Platform
Begin 2021 hebben we daarom besloten om van een traditioneel content management systeem de overstap te maken naar een digital experience platform (DXP). Een DXP is een platform waar websites, marketing tools en andere digitale kanalen volledig geïntegreerd zijn en alle data met elkaar samenwerkt, om uiteindelijk een unieke en gepersonaliseerde klantervaring te bieden. Het stelt ons in staat om content te presenteren dat beter past bij de gebruiker en zo effectievere campagnes te draaien. Onze systeemkeuze is uiteindelijk gevallen op Kentixo Xperience, een platform dat voldoet aan de laatste webstandaarden en AVG-vereisten. De overstap naar een ander soort systeem betekende dat wij in Aviva Solutions een nieuwe strategisch en technisch partner hebben gevonden.
This is Eindhoven speelt een essentiële rol binnen onze citymarketing strategie.
Succesvolle samenwerking
Het besluit tot website migratie betekende voor ons een intensief traject van een half jaar met Aviva Solutions en grafisch ontwerpbureau George & Harrison, als art director. Een aantal belangrijke uitgangspunten voor het nieuwe ontwerp was dat we de Eindhoven vibes een groter podium wilden geven en een stap wilden maken naar meer frisse, activerende kleuren en meer ruimte voor content. Daarnaast hebben we het gebruikersgemak vergroot. Zo hebben we de website structuur opnieuw ingericht op basis van thematieken die leven onder onze doelgroepen en zijn we gaan werken met tagging.
Doorontwikkeling
Een mooie mijlpaal, maar we zijn er nog niet. De komende maanden gaan we met het team door met het migreren van de honderden contentpagina’s die we de afgelopen jaren hebben opgebouwd. Daarnaast zullen er op korte termijn nog stappen gezet worden in functionaliteiten, design optimalisaties en onlangs is ook de webshop met onze The Vibe kledinglijn live gegaan. In 2022 starten we met personalisatie.
Woord van dank
We bedanken graag Aviva Solutions, George & Harrison en alle overige betrokken partners die hebben geholpen bij de totstandkoming van de nieuwe website. En uiteraard dank aan Insiders voor de prettige samenwerking in de afgelopen jaren. Voor andere projecten, zoals RegioRadarEindhoven.nl, zetten we de samenwerking onveranderd voort.