THE VIBE
- Merkontwikkeling
Met de sluiting van Brandstore Eindhoven in 2019, waar de toenmalige Eindhoven merchandise Keiblack werd verkocht, ontstond er ruimte voor iets nieuws. Dit resulteerde in 2020 in de lancering van THE VIBE: Official Eindhoven Wear. Deze keer geen merchandise, maar een duurzame kledinglijn, in een Eindhovens jasje.
Duurzame unisex collectie
De unisex collectie is gemaakt voor zowel volwassenen en kinderen, en bestaat uit t-shirts, polo’s, hoodies, sweaters, joggingsbroeken, caps en totebags. “We merken vanuit citymarketing dat onze inwoners steeds meer met het merk Eindhoven bezig zijn en op verschillende manieren hun trots op de stad willen uitdragen. Wij hopen met dit duurzame kledingmerk hier op een verantwoorde en creatieve manier aan bij te dragen. Een merk dat met trots en vol energie gedragen kan worden”, aldus Peter Kentie.
Een merk dat met trots en vol energie gedragen kan worden
Ontwerpen en samenwerkingen
De ontwerpen zijn ontstaan uit een samenwerking met lokale ontwerpbureaus Marc Koppen en HeyHeydeHaas. Blendomatic is verantwoordelijk voor de productie. Er wordt op de producten op verschillende manieren gespeeld met het logo, van een grote neon spray paint vibe op de rug tot aan een kleine gestikte variant op de borst. De ambitie voor de toekomst is om meer ontwerpers te betrekken bij de al dan niet tijdelijke collecties, zodat de lokale creatieve community een actieve rol krijgt in de doorontwikkeling van het merk. In de afgelopen jaren heeft dit vorm gekregen door limited edition samenwerkingen, bijvoorbeeld met RGB Café en GLOW Eindhoven.
Nieuwe webshop
In oktober 2021 is de nieuwe This is Eindhoven website live gegaan. De switch naar een digital experience platform maakte het voor ons mogelijk om de webshop binnen This is Eindhoven te integreren. In samenwerking met webpartner Aviva Solutions en Mees fotografie is de nieuwe webshop tot stand gekomen. Deze wordt in 2022 verder uitgebreid, en moet gaan leiden tot meer zichtbaarheid en verkoop.