Case

RegioRadar Eindhoven

  • Online Marketing
RRE campagnebeeld online

Wie graag buiten de gemeentegrenzen cultuur opsnuift was voorheen wel even bezig met het achterhalen van de regionale parels. Met RegioRadar Eindhoven wordt het vrijetijdsaanbod van de regio voortaan op één plek ontsloten. Van Oirschot tot aan Deurne, van Reusel- de Mierden tot Groote Heide, voor jong en oud.

In lijn met de ambitie van de Brainport Nationale Actieagenda namen Eindhoven365, Eindhoven247 en Uit in Eindhoven het initiatief om de cultuur-, sport- en vrijetijdsactiviteiten in de Brainport regio te bundelen én promoten. Vanuit die ambitie richtten de drie organisaties eind 2021 Uit in Eindhoven Regio op. Uit in Eindhoven Regio legt verbinding tussen de 21 regiogemeenten en cultuurorganisaties, en heeft als doel vanuit structurele samenwerking cultuur, toerisme en voorzieningen een impuls te geven, in het belang van de ruim 750.000 inwoners en bezoekers.

RegioRadar Eindhoven

Het eerste tastbare resultaat van deze samenwerking is RegioRadar Eindhoven: een website waarop highlights van het bestaande culturele, toeristische en sportaanbod gebundeld wordt voor inwoners en bezoekers van de regio Eindhoven.

Regio Radar Eindhoven

Online etalage

RegioRadar Eindhoven biedt een online etalage met culturele, vrije tijds- en sportuitjes overdag en ’s avonds; lokaal aanbod dat ook aantrekkelijk is voor wie van een aantal kilometers verderop moet komen. Je kunt grasduinen, zoeken vanuit je ‘mood’ (‘Waar heb je zin in?’) of via de kaart. Tips van de redactie krijg je er gratis bij en via themapagina’s wordt extra inspiratie geboden. Over wandelen of fietsen bijvoorbeeld, waar musea en kastelen zich bevinden of wat je kunt gaan doen tijdens de schoolvakanties.

Het culturele en vrijetijdsaanbod in de regio is zeer gevarieerd

Vertegenwoordiging van de gehele regio

Alle 21 regiogemeenten doen mee aan de netwerkorganisatie en aansluiting op RegioRadar Eindhoven. Hun culturele en toeristische informatie wordt in een gezamenlijke database ontsloten, waarna een redactie het aanbod voor de RegioRadar selecteert en tijdens regiobrede redactiebijeenkomsten thema’s en campagnes uitdenkt en ontwikkelt. Ook de samenwerkende theaters in de regio Wonka Podia en Visit Brabant zijn partner in het netwerk van Uit in Eindhoven Regio.

De publiekslancering van de website vond op 14 april 2022 plaats in het Speelhuis in Helmond, met de partners van Uit in Eindhoven Regio (UER): betrokken wethouders, ambtenaren, visit-/ dmo-organisaties, samenwerkende cultuurorganisaties en pers. Zij zullen RegioRadar Eindhoven actueel houden en verder bekendmaken bij inwoners en bezoekers in de omgeving. Het project is gerealiseerd met een bijdrage van Regio Deal Brainport Eindhoven.

RR lancering Peter Kentie
Lancering van RegioRadar Eindhoven in Helmond
RR lancering wethouders
Lancering van RegioRadar Eindhoven in Helmond