Case

Merkbekendheid thisiseindhoven

  • Campagne
  • De vraag

    Hoe zorgen we ervoor dat we de naamsbekendheid onder onze doelgroepen vergroten?

  • Onze oplossing

    Door een always on Out of Home-mediacampagne te lanceren, die door de hele stad zichtbaar is.

In cijfers

  • 5 Doelgroepen
  • 50 Uitingen
  • 1000+ Tips

Als het inspiratieplatform voor ieders Eindhoven-ervaring is zichtbaarheid onmisbaar. Jarenlang deelden we onze energie met uitingen van Share the Vibe, maar in 2024 kozen we ervoor om die energie wat concreter te maken. We lieten bekenden en onbekenden, studenten en bezoekers weten met een Out of Home-mediacampagne dat we op thisiseindhoven.com 24 uur per dag klaar staan met de allerbeste tips.

Via thisiseindhoven.com en @eindhovencity inspireren we onze gebruikers al jaren met tips en inspirerende verhalen over de stad. Daarnaast promoten we de stad via campagnes, online advertenteis en influencermarketing. Maar we zijn ook realistisch, nog niet iedereen weet de weg te vinden naar onze kanalen. Daar besloten we wat aan te doen met een campagne gericht op het creëren van naamsbekendheid.

Last outdoor media eindhoven Niels Feijen

Over op de inhoud

Samen met George & Harrison creëerden we uitingen gebaseerd op onze huisstijl en tone of voice met altijd een hint een naar welke informatie je op onze kanalen kunt vinden. Het hele jaar door zijn er grafische uitingen en animaties te zien die slaan op de evergreen content op onze website, waaronder onze restaurant- en winkelgids.

Tijdens belangrijke periodes en evenementen waren we extra aanwezig. Tijdens de introductieweek bijvoorbeeld vingen we de aandacht van (nieuwe) studenten met leuzen als: de studietijd van je leven? thisiseindhoven.com. Ook tijdens evenementen als Dutch Design Week en GLOW waren we zichtbaar in de stad met: 'Duik in Dutch Design Week' en 'Ontdek lichtfestival GLOW.' Waar voorheen vooral zichtbaar waren met de welbekende Share the Vibe-uitingen, verleggen we de focus met deze doorlopende campagne op de inhoud.