Case

Here comes the Sun

  • Campagne
Here comes the Sun header
  • De vraag

    Veel grote evenementen vinden plaats in het najaar, maar juist het voorjaar is de ideale tijd om de stad nieuwe levendigheid in te blazen. Hoe doen we dit?

  • Onze oplossing

    Laten we met elkaar het voorjaar vieren. De dagen worden langer, het licht wordt feller. Dit laten we in de binnenstad zien, met een stijl die doet denken aan heldere luchten en bloesem.

In cijfers

  • 12 advertenties
  • 1.169.321 weergaven
  • 27.681 kliks naar thisiseindhoven.com

De marathon, Dutch Design Week, GLOW en feestelijke activiteiten in december, Eindhoven heeft tal van events die de stad levendig maken. Alleen vinden ze voornamelijk plaats in de tweede helft van het jaar. Om de voorjaarsprogrammering in het zonnetje te zetten heeft HeyHeydeHaas een concept ontwikkeld: Here comes the Sun. Dit concept (2022) vormt een stevige basis en zal in de aankomende jaren worden doorontwikkeld.

Door COVID-19 is er een toegenomen behoefte aan het stimuleren van kwalitatieve traffic. Naast dagtoerisme is het van belang om vooral ook meerdaags bezoek in de vorm van een citytrip aan de stad te stimuleren. Want, wanneer mensen overnachten en dus langer in de stad verblijven, besteden ze meer. Het doel van deze campagne is dus om de stad in het voorjaar – van Pasen tot Pinksteren – aantrekkelijker te maken voor inwoners en (potentiële) bezoekers.

Banier HCTS
Here comes the Sun - HeyHeydeHaas

Here comes the Sun

De langere dagen en felle zon maken van het voorjaar de ideale tijd om eropuit te gaan én om nieuwe energie in de stad te blazen. Daarvoor is er in samenwerking met Stichting Binnenstad Eindhoven (SBE) en creatief bureau HeyHeydeHaas een voorjaarscampagne ontwikkeld die inwoners en bezoekers uitnodigt om samen de lente te vieren Eindhoven.

Heldere luchten, bloesem en natuurlijk de vibes, spelen allemaal een rol in de fleurige stijl.

Binnenstad in bloei

Het verrassende karakter van het voorjaar komt naar voren in de campagne. Zo is de stad versierd met zogeheten bloeminterventies op onverwachte momenten en plaatsen. Hiermee kunnen bezoekers extra genieten van de stad in voorjaarssferen. Daarnaast zijn er – in samenwerking met Muziekgebouw Eindhoven - ieder weekend buitenconcerten in het centrum gehouden.

Bereik

Om zoveel mogelijk mensen te bereiken is daarnaast de combinatie van buitenreclame (vlaggen, banieren, citybeacons en LED-schermen), online media (socialmediacampagne en online advertenties op regionale en landelijke nieuwswebsites) ingezet. Thisiseindhoven.com is met haar database aan culturele instellingen, horeca- en retailondernemers de uitvalsbasis.

Eindhoven365 Flower foto Wouter Kooken
Flower intervention - Wouter Kooken
Flower intervention foto Wouter Kooken
Flower intervention - Wouter Kooken

Partners

Dit project wordt mede mogelijk gemaakt door Stichting Binnenstad Eindhoven, Bedrijven Investeringszone Eindhoven Centrum en gemeente Eindhoven. Conceptontwikkeling door HeyHeydeHaas en campagnerealisatie door Eindhoven365.