Case

Inspiratie campagne Expedia

  • Campagne
Pastryclub Nick Bookelaar
  • De vraag

    Hoe zorgen we voor meer conversies naar Eindhovense hotels?

  • Onze oplossing

    In samenwerking met Expedia en NBTC ontwikkelden we een inspiratiecampagne, waarmee we Eindhoven promootten op verschillende online kanalen.

In cijfers

  • 1.600.000 impressies
  • 1200 boekingen

Strategische lijn

Deze case past binnen onze strategische lijn: “Verduurzaming van toerisme”.

Bekijk strategie

Samen met NBTC en andere bestemmingen, zoals Rotterdam, Den Haag en Amsterdam, ontwikkelden we een conversiegerichte online campagne. We hebben ons gericht op potentiële bezoekers vanuit België, Duitsland en VK. Ons doel? Eindhoven promoten als citytripbestemming en boekingen naar onze stad aanjagen.

Campagne

We bereikten de eindgebruiker via Instagram stories, display-banners op expedia.com en native apps op onder andere hotels.com. Daarmee leidden we bezoekers naar een inspirerende Eindhoven-pagina. En met succes! In totaal behaalden we 1.6 miljoen impressies, wat uiteindelijk resulteerde in 1.200 hotelboekingen.

Ketelhuis Klokgebouw foto Nadia ten Wolde
Ketelhuis
Why go Clausplein Denf foto Nadia ten Wolde
Clausplein

Samenwerking

Expedia
Expedia.com
inspireert reizigers om het beste uit hun reis te halen, door middel van het aanbieden van hotels, vluchten en informatie.

NBTC

Als de nationale destinatiemanagement-organisatie van en voor Nederland zorgt het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC), op basis van relevante kennis en inzichten, voor een nationale visie op toerisme. Hiermee inspireren, verbinden en faciliteren zij steden, regio’s, ondernemers en andere belanghebbenden in de bestemming Nederland.