Eindhoven Souvenir
- Campagne
-
De vraag
Ontwikkel een campagne-idee met een sterk activerend karakter, die in het najaar en de winter weg te zetten is in Nederland, België en Duitsland?
-
Onze oplossing
Eindhoven heeft geen toeristische verplichtingen en juist dat, is onze kracht. Een stad die door mensen gemaakt wordt. Dat is ons souvenir voor bezoekers van Eindhoven.
In cijfers
- 2.920.000 impressies
- 392.927 videoviews
- 41.468 clicks naar website
Strategische lijn
Deze case past binnen onze strategische lijn: “Verduurzaming van toerisme”.
Bekijk strategieVoor de komst van covid-19 hebben we meerdere jaren campagnes gerealiseerd onder de naam Another City Trip. Another City Trip is een campagne van Eindhoven365 om de stad als toeristische bestemming op de kaart te zetten. Na vier edities en de huidige actualiteiten wilden we een nieuw concept laten ontwikkelen om Eindhoven (inter)nationaal verder op de kaart te zetten. We hebben creatief bureau Megawatt de opdracht gegeven om een internationale activatiecampagne te ontwikkelen met het doel de toestroom van toerisme weer verder op gang te brengen en ‘city explorers’ naar Eindhoven te trekken.
Eindhoven Souvenir
Delftsblauwe klompjes, kitscherige aanstekers en 'I love …'-T-shirts. Wie kent ze niet? In Eindhoven doen we daar niet aan, je gaat namelijk niet naar Eindhoven voor de ‘what’, maar voor de ‘why’. Met andere woorden: in Eindhoven heb je geen toeristische verplichtingen, maar breng je een bezoek om de mentaliteit te ervaren. Precies die mentaliteit delen we met de najaarscampagne Eindhoven Souvenir.
De Eindhovense mentaliteit staat centraal in het concept van Megawatt agency voor de nieuwste city explorer-campagne. Die energie hebben ze weten te vangen in een manifest, wat centraal staat in de hele campagne.
De betekenis van souvenir is een aandenken of herinnering. Zet die koelkastmagneet maar uit je hoofd, Eindhoven is geen stad van de doorsnee souvenirs. De Eindhovenaren zelf, die zorgen voor onvergetelijke herinneringen. We werken voor deze campagne met vier Eindhovenaren die het manifest vertegenwoordigen: Yetunde, Jasper, Min Young en Roy, de ‘souvenirs’ van Eindhoven. Zij vertellen je op de campagnepagina in tekst, video én webstories alles over hun stad: de liefde, energie, én lievelingsplekken, zodat je precies weet waar je moet zijn.
Bereik
Het doel van de campagne is om zoveel mogelijk city explorers te verleiden om Eindhoven te bezoeken met als focusgebieden Nederland, België en Duitsland. We werken hiervoor met pakkende videobeelden die we online wegzetten: op zowel inhouse kanalen als thisiseindhoven.com en @eindhovencity als kanalen van publishers in alledrie de landen. Sinds deze zomer wordt thisiseindhoven.com naast in het Nederlands en Engels ook in het Duits aangeboden. Sinds deze lancering is dit de eerste actieve campagne om ook Duitse city explorers beter te bereiken.
Samenwerking
De campagne is in samenwerking ontwikkeld tussen Megawatt agency (concept), Blickfänger (video) en Eindhoven365 (realisatie). Eindhoven Souvenir wordt daarnaast mede mogelijk gemaakt door vier Eindhovenaren in het bijzonder:
Yetunde Olusanya - vintage director bij YATVA
Roy Overdijk - danser bij The Ruggeds
Jasper van Es - curator en creative producer bij PAPERJAM
Min Young Choi - Designer en chef bij Korean foodLAB.