Case

Domibo Radio

  • Campagne
Domibo op spotify
  • De vraag

    Hoe kunnen we nieuwe studenten ondersteunen tijdens de start van hun studie met de hulp van ouderejaarsstudenten?

  • Onze oplossing

    Samen met ouderejaarsstudenten van verschillende Eindhovense studentenverenigingen ontwikkelen en hosten we een eigentijdse radioshow, waarin we vragen beantwoorden en advies geven aan eerstejaarsstudenten.

In cijfers

  • 1.383.629 Impressies
  • 553.703 Videoviews
  • 12 Studentenverenigingen

Strategische lijn

Deze case past binnen onze strategische lijn: “Verbinden van talenten”.

Bekijk strategie

Studeren in een nieuwe stad is een ticket naar de tijd van je leven. Nieuwe vrienden maken, jezelf ontwikkelen en meer van de wereld zien. Het klinkt allemaal geweldig, maar zoals met de meeste dingen in het leven is er ook een keerzijde. Nieuwe vrienden maken blijkt in de praktijk toch een stuk moeilijker dan gedacht en hoe vind je in vredesnaam een fatsoenlijke studentenkamer? Uitdagingen en vragen waar ouderejaarsstudenten antwoord op kunnen geven. Daarom maakten we samen met hen Domibo Radio.

Domibo Radio

Elke tweede donderdag van de maand gingen we live met Domibo Radio: dé radioshow voor en door het Eindhovense studentenleven. Samen met studenten uit wel twaalf verschillende verenigingen maakten we vier afleveringen om eerstejaars te helpen met de start van hun studententijd. Studenten konden live meeluisteren via Rararadio.org of later via Spotify de podcast beluisteren. Terugluisteren kan trouwens nog steeds, je streamt de afleveringen hier!

Domibo radio rararadio eindhoven nielsfeijen 41
Niels Feijen

Eerst relatie,dan prestatie

Het belangrijkste doel van deze campagne? Naast antwoord geven op prangende vragen, is een duurzame relatie opbouwen met de doelgroep minstens zo belangrijk. Hoe hebben we dat gedaan? Door samen te werken met de studentendoelgroep; zij hebben namelijk al alle kennis in huis. Iedere aflevering met eigen thema vroeg om nieuwe eregasten uit studenten- en sportverenigingen. Samen met hen maakten we energieke shows. Door deze wisselwerking kregen de verenigingen enerzijds een podium, anderzijds zorgde het er ook voor dat we door de samenwerking ambassadeurschap konden kweken voor Domibo Radio.

Introductieweek x Tiktok

Een radioshow beginnen is één ding, luisteraars bereiken een tweede. Toevallig is er een moment waarop de hele stad gevuld is met kersverse studenten: de introductieweek. Voor ons de uitgelezen kans om de doelgroep te bereiken. Daarom gingen we de straat op om zo veel mogelijk studenten te spreken over hun kennis van Eindhoven, uitgaan en meer. Hun antwoorden legden we vast op camera, zodat we via een TikTok-campagne hun kennis en de gezelligheid van de Eindhovense intro met de rest van de wereld konden delen. Hiermee wisten we bijna 1.4 miljoen mensen te bereiken en de Domibo Radio-socials te laten groeien.

Bekijk hier de Tiktok-campagne

The Creators Hub Domibo Jordi Sloots 08669
The Creators Hub Jordi Sloots Domibo 08793 1
    The Creators Hub

Samenwerking

Een campagne bestaande uit verschillende onderdelen vraagt om goede samenwerking. En die gingen we aan met fffuntion.studio om een activerende branding te ontwikkelen. We produceerden een succesvolle Tiktok-campagne met The Creators Hub en Rararadio hielp ons met het hosten van de live radioshow. Samen met Bram Hoedemakers, Alex de Bont, Geri Fodor en Nynke Kraan maakten we vier afleveringen binnen uiteenlopende thema’s. Tenslotte willen we deze studentenverenigingen bedanken voor hun bijdrage: stEHVen, Doppio, Hajraa, Tint Eindhoven, Cosmos, SSRE, Elephants Rugby, Inmotion, Team Polar en Esac.