Another Citytrip
- Campagne
Een stijgend aantal city explorers die Eindhoven als bestemming kiezen. Dat is het doel van onze internationale influencercampagne Another Citytrip. De opbrengst? Vier edities, een aantal prijzen, een miljoenenbereik en een stuk wijzer over de wereld van influencer marketing.
Campagne voor city explorers
Eindhoven365 heeft medio 2016 contentmarketingbureau Zandbeek gevraagd een internationale activatiecampagne te ontwikkelen. Dit heeft geresulteerd in de campagne Another Citytrip: een weekend in Eindhoven met nationale én internationale online influencers. Voor de eerste editie van Another Citytrip meldden zich in korte tijd zo’n 100 geïnteresseerde influencers aan, gezamenlijk goed voor een internationaal miljoenenbereik. Uit de 100 aanmeldingen volgde uiteindelijk een selectie van 17 bloggers, uit Nederland, Verenigd Koninkrijk, België en Duitsland. De eerste editie van de campagne bestond uit drie unieke programma's (food, fashion, lifestyle).
Tweede en derde editie
In 2017, 2018 en 2019 volgden nieuwe edities. In 2017 viel de keuze, in tegenstelling tot het jaar ervoor, op één land: Spanje. De keuze voor dit land kwam voort uit een toenemende belangstelling voor Eindhoven vanuit de Spaanse pers en de goede verbindingen tussen verschillende Spaanse luchthavens en Eindhoven Airport. In de derde editie verzorgden we een volledig gepersonaliseerde mystery citytrip voor 16 Vlaamse influencers. Pas tijdens de reis werd de eindbestemming bekendgemaakt, waarop een op maat gemaakt programma volgde voor de influencers en hun partners. De ene verrassing volgde de andere op: bij aankomst in de stad, het hotel en de hotelkamer en van de cocktail tot in de restaurants, de geselecteerde en ingerichte winkels alsmede tijdens de tours door de stad. In 2019 richtte de campagne zich op Duitse influencers uit Nordrhein-Westfalen. Bij deze editie lag de focus op authenticiteit, en daarmee op het opbouwen van relaties, in plaats van enkel het schieten van “het perfecte plaatje”. Samen met Eindhovens collectief Biki90 werd een op maat gemaakt programma samengesteld, waarin meerdere locals werden betrokken en voorgesteld aan de Duitse influencers.
Eindhoven is een stad die ons 100% heeft weten te overtuigen
Impact
Tijdens en na Another Citytrip deden de influencers met honderdduizenden volgers verslag van hun ervaringen op social media (Instagram, Facebook) en na afloop via blogs en vlogs. Met als doel om hun volgers te activeren voor een (meerdaags of kort) stadsbezoek aan Eindhoven. Dit heeft door de jaren heen geleid tot een miljoenenbereik in de voor Eindhoven interessante markten. De output van de influencers hebben wij onder andere middels native advertising opnieuw ingezet om Eindhoven als off the beaten track citytrip bestemming bij een nóg bredere doelgroep onder de aandacht te brengen.
Samenwerking & resultaat
Another Citytrip is een concept ontwikkeld door Eindhoven365 in samenwerking met contentmarketingbureau Zandbeek. In verschillende edities is er daarnaast samengewerkt met Coopr, Fama Volat en Biki90. De verschillende edities waren daarnaast uiteraard niet mogelijk zonder de bijdrage van lokale ondernemers, organisaties en culturele instellingen, die bij elke editie de basis vormden voor het programma.
De campagne heeft de afgelopen jaren diverse prijzen in het vakgebied gewonnen. Zo wonnen we in 2017 de prestigieuze Content Marketing Award, georganiseerd door het toonaangevende Amerikaanse Content Marketing Institute, zilver bij de Dutch Interactive Awards, een German Design Award en in 2019 twee Influencer Marketing Awards in Londen.
Benieuwd naar de sfeerverslagen? Bekijk onze casevideo's!